دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود آغاز دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبری معظم انقلاب لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قالیباف: هرگاه حاکمان و کارگزاران به دشمن اعتماد کردند، مردم متضرر شدند

  • کد خبر: ۳۹۵۸۲
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
قالیباف: هرگاه حاکمان و کارگزاران به دشمن اعتماد کردند، مردم متضرر شدند
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هرگاه کشور مقابل تروریست‌های کت و شلواری ایستاد و بر ظرفیت مردم تکیه زد با پیروزی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها همراه بوده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز -چهارشنبه-مجلس شورای اسلامی در نطق ابتدایی خود گفت: در آستانه ورود به محرم دل‌های عاشقانه سیدالشهدا (ع) بی تاب عزاداری برداغ خاندان ولایت است. معجزه تاریخی عاشورا نه تنها جداکننده ابدی حق و باطل ازیکدیگر است بلکه به تمامی مظلومان و محرومان و مستضعفان جهان نوید دهنده این پیام بالاست که پیروزی از آن آنهاست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطق باور به سنت‌های الهی برترین راه شکست دادن مستکبران جهان و قوی شدن محرومان است، افزود: از آن روز که سر مبارک حسین بن علی علیه السلام نماد حقیقت در تاریخ زندگی بشریت بر سر نیزه رفته است و از آن روزی که کودکان تشنه لب همراه با بانوی مقاومت حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها در بیابان به دنبال عمو‌ها و برادران خود می‌گشتند و به جای آب تازیانه می‌خوردند، دل‌های عاشقان سیدالشهدا در تب و تاب ابدی است و هیچگاه آتشین داغ در دل‌های مومنان خاموش نشده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پیروی از منطق عاشورا انقلاب کرد و با تأسی از سیدالشهدا در برابر بزرگترین دشمن بشریت ایستاد و از آب و خاک دفاع کردیم، اظهارداشت: پیروی از این خط همیشه ادامه خواهد داشت، چون ما ملت امام حسین (ع) هستیم. البته مومنان تا امروز نشان دادند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند و مطمئناً در اقامه عزای حضرت اباعبدالله (ع) نیز با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی حماسه دیگری در زنده نگه داشتن منطق مقاومت و عزاداری بر مصیبت‌های خاندان کرامت برپا خواهند کرد.

قالیباف با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کشور گفت: ۶۱ سال از پیش از این چند مأمور آمریکایی چنان ساده در این کشور علیه خواست ملت کردند و اموال و اموال ملت را به تاراج بردند، که خود طراحان آن کودتا نیز باور نمی‌کردند در کشوری با این ظرفیت‌های ایران، بی دردسر و کم هزینه بشود کودتا کرد. اما همین ملت و چه بسا همان افراد چندین سال پس از آن اتفاق نه تنها مقابل نقش‌های ساده و یک خطی بلکه برابری پیچیده‌ترین تلاش‌های آمریکایی آمریکای تروریسم و همپیمانان آن در سطح منطقه و جهان می‌ایستند و به بزرگترین منادی حق و دشمن استکبار در جهان تبدیل می‌شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: چگونه همان ملت آن‌قدر قوی می‌شود که منطقه را از طرح‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه نجات می‌دهد. ۲۸ مرداد برای ملت ایران یک نماد روشن و بدون نیاز به تحلیل‌های چند لایه است که آمریکا دشمن قسم خورده ملت ایران است و تنها راه حفظ منافع ملی ما در برابر این دشمنان قسم خورده قوی شدن است.

وی با تاکید بر اینکه هرگاه حاکمان و کارگزاران مردم به این دشمن اعتماد کردند، مردم متضرر شدند، عنوان کرد: در این هنگام منابع کشور به تاراج رفته و امنیت کشور به خطر افتاده و ملتی ما تحقیر شده است. اما هرگاه مقابل این تروریست‌های کت شلواری ایستادیم و با عقلانیت و تدبیر، معیشت، رفاه و زندگی مردم را به خواست آن‌ها گره نزدیم، ظرفیت‌های ملت ما با وعده‌های الهی هم‌افزا شده و پیروزی‌های بزرگی تاریخی رقم خورده است.

قالیباف با بیان اینکه بر طرف کردن مشکلات و پیگیری مسائل کشور تنها با واقع‌بینی، عملگرایی، عقلانیت و تکیه بر مردم ممکن است، تصریح کرد: با نشستن بی‌حاصل و امید بستن به دشمنان ملت ایران نه گره‌ای از مشکلات مردم ایران حل می‌شود و نه با شعار دادن‌های بدون پشتوانه اجرایی و بدون راه کار، اهداف عملیاتی خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی شناخت ظرفیت‌هایی کشور را بسیار مهم دانست و گفت: با این شناخت و تکیه به اقتصاد مردمی و سنت‌های الهی و تکیه زدن به ظرفیت‌های ملت ایران، مطمئن هستیم که مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: روزی امنیت جان، مال و زمین کشور با کمترین اراده مستکبران به خطر می‌‎افتاد، ولی امروز با پیروی از منطق قوی شدن و تکیه به ظرفیت‌های مردم، دشمنان خواب آن زمان را هم نمی‌توانند ببینند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->